دیپلمات فردا

دانشجویان دانشکده علوم سیاسی تهران مرکز

دیپلمات فردا

دانشجویان دانشکده علوم سیاسی تهران مرکز

تورم

با سلام خدمت همکلاسی ها و هم دانشکده ای های عزیز در ۱۳۹۰/9/۲۴ در کلاس استاد سلطانلو کنفرانسی در مورد تورم ارائه شد لینک این کنفرانس جهت دانلود آماده است.

http://s2.picofile.com/file/7219451933/Tavarom.pdf.html

همچنین استاد سلطانلو تاکید زیادی داشتند جهت بالا بردن سطح آگاهی دوستان نسبت به اوضاع اقتصادی رمان  خوشه های خشم رو مطالعه کنند که بنده لینک این کتاب رو جهت دانلود دوستان علاقه مند در وب قرار دادم.

http://s2.picofile.com/file/7219477418/Khoshe_haye_khashm.pdf.html

واقعه کربلا و روز عاشورا از دیدگاه اندیشمندان بزرگ جهان

واقعه کربلا و روز عاشورا موضوعی است که از زمان وقوع آن تاکنون همواره دیدگاه ها و نظرات انسانها از هر مذهب و مسلکی را به دنبال داشته و همگان متفق القول هستند که همانند این واقعه هرگز اتفاق نیافتده است.


هر کس واقعه کربلا و آن چه را که در روز عاشورا اتفاق افتاد بخواند، یا از زبان کسی بشنود، به طور حتم از آن چه بر امام حسین (ع) و اهل بیت و اصحاب او وارد شده، عمیقا محزون و متاثر خواهد شد.
از این رو بار سفر برمی بندد وبه سوی آن حضرت سفری باطنی و معنوی می کند و به او جذب شده و با او همدردی و همدلی می کند.
اندیشمندان در طول تاریخ به عاشورا و کربلا همواره توجه خاص داشته و پیرامون آن نظرات گوناگونی ارایه کرده اند که در این نوشتار برآنیم تا گوشه ای از اندیشه های آنان را بازگو کنیم.

برای خواندن نظریات این بزرگان به ادامه مطلب برین


ادامه مطلب ...

حمید مصدق

با سلام خدمت دوستان عزیز 

در کلاس دکتر سلامت (ادبیات) در مورد حمید مصدق و شعر سیب ایشون صحبت کردیم و شعر  هائی که از طرف شاعران دیگه در جواب به این شعر گفته شده بود مطرح کردیم.فایل این مطلب برای علاقه مندان به صورت فایل PDF آماده دانلود هست. 

که چرا خانه کوچک ما سیب نداشت !!! 

چه می شد اگر باغچه خانه ما سیب نداشت !!! 

این جدایی به خدا رابطه  با سیب نداشت !!! 

http://s2.picofile.com/file/7195970214/Hamid_mosadegh.pdf.html

جزوه مبانی علم سیاست (دکتر محبی نیا)

در این نوبت برای دوستانی که به هر علتی نتونستن سر کلاس درس استاد محبی نیا (مبانی علم سیاست) حاضر بشن جزوه بصورت فایل Word2007 برای دانلود آماده شده.فقط ذکر این نکته لازمه که چون مطالب کلاس بصورت مفهومی ارائه میشه من برداشت های خودم را از مطالب ارائه شده یادداشت کردم.اگر اشتباهی وجود داره تصریح بفرمائید.  

http://s2.picofile.com/file/7195952789/Jozve_mabani_syasat.docx.html

دمکراسی

در کلاس درس استاد محبی نیا در مورد دمکراسی صحبت کردیم و گفتیم که دمکراسی یک مفهوم علم سیاست است که ریشه این کلمه یونانی بوده و امروزه به حکومتی که قدرت در دست مردم باشد دمکراسی می گویند.متن این مقاله برای دانلود بصورت فایل PDF اماده دانلود می باشد. 

http://s1.picofile.com/file/7195945585/Demokrasi.pdf.html

فروغ فرخزاد (باغچه)

 عکس خانواده فروغ فرخزاد

 

دوستان عزیز در مورد فروغ فرخزاد و اندیشه های سیاسی او در کلاس استاد رادمهر و کلاس استاد سلامت صحبت کردیم و شعر باغچه فروغ رو به عنوان بخشی از اندیشه های ایشون تفسیر کردیم.در این نوبت فایل این مقاله رو برای دانلود اماده کردم امیدوارم دوستان از خوندن شعر باغچه لذت ببرن. 

 

 دلم برای باغچه می سوزد 

کسی به فکر گل ها نیست 

کسی به فکر ماهی ها نیست 

کسی نمی خواهد 

باور کند که باغچه دارد میمیرد 

http://s1.picofile.com/file/7192125799/Forogh.pdf.html

استاد مطهری

  

دیروز وقتی داشتم کتاب حق و باطل استاد مطهری مرور می کردم با یه بخش روبرو شدم که دلم نیومد برا تون ننویسم. 

از کودکی همیشه این سوال برایم مطرح بود که: چرا قطار تا وقتی ایستاده است کسی به او سنگ نمی زند... 

اما وقتی قطار به راه افتاد سنگباران می شود ... 

این معما برایم بود تا وقتی که بزرگ شدم و وارد اجتماع شدم دیدم این قانون کلی زندگی ما ایرانیان است که هر کسی و هر چیزی تا وقتی ساکن است مورد احترام است. 

تا ساکت است مورد تعظیم و تمجید است اما همین که به راه افتاد و یک قدم برداشت نه تنها کسی کمکش نمی کند،بلکه سنگ است که بطرف او پرتاب می شود و این نشانه یک جامعه مرده است ولی یک جامعه زنده فقط برای کسانی احترام قائل است که: 

متکلم هستند نه ساکت،متحرکند نا ساکن،باخبرترند نه بی خبرتر. 

 

حالا بعد از این گفته استاد مطهری  انتخاب با خودمونه می تونیم تو ایستگاه بمونیم و در امان باشیم می تونیم حرکت کنیم و سختی راه رو به جان بخریم

پدیده های اجتماعی

در کلاس درس دکتر خسروی در مورخ 2/9/90 در مورد پدیده های اجتماعی بحث و گفتگو شد و یک پدیده اجتماعی با عنوان (مردان خیابانی هم ردیف با زنان خیابانی) مطرح شد.مطالب ارائه شده در دو لینک مختلف با فرمت PDF آماده دانلود می باشد.امیدوارم مورد توجه دوستان قرار بگیره. 

 

 http://s1.picofile.com/file/7192024301/m_Copy.pdf.html 

 

http://s1.picofile.com/file/7192024729/padide_Copy.pdf.html